Forklaring av gruppetimer

Denne siden er under utvikling, vi takker for tålmodigheten 🙂 

Hvem kan delta? 

Medlemmer på trening & bad har fri tilgang på gruppetimer på land og i vann. Medlemmer på bad kan benytte seg av alle gruppetimer i vann. Har du klippekort på bad kan du delta på en gruppetime i vann dersom det er ledig plass.

Påmelding: 

Vi har et elektronisk bookingsystem via våre hjemmesider. Kontakt resepsjonen for å få tilgang til booking. Det er kun medlemmer på bad eller trening & bad som kan melde seg på gruppetimer på forhånd. Personer med klippekort på bad kan kun melde seg på timer i vann ved oppmøte i resepsjonen, og kan delta dersom det er ledige plasser.

Hvilke gruppetimer?
Røykenbadet vil tilby et bredt spekter av gruppetimer på ulike tidspunkt på dagen. Her følger en kort beskrivelse av de ulike timene.

Kondisjonstrening
Disse timene er merket med gul farge i vår timeplan.

Spinning:

Vi minner om at alle som skal delta på spinningtimer må ha med seg en håndkle som man kan legge over styret for å hindre at svette renner ned på de bevegelige delene på styret.

Spinning 2 (Mandager 06.35 – 07.20)
Denne timen er perfekt for deg som ønsker en super start på uka. Timen kjøres med løypeprofil, anbefalt tråkkfrekvens og watt. For å få maks ut av denne timen anbefaler vi at du har vært på en «Finn ditt nivå» time i forkant, eller lagt inn en FTP verdi i MyWellness appen fra Technogym. Musikken som spilles er typsik nymoderen pop med litt trøkk.

Spinning intervall (Mandager 18.00-18.55)
Dette er en tøff spinningtime etter intervall prinsippet som veksler mellom arbeidsperioder og hvile. Halve timen kjøres på puls og halve timen på watt. For å få best utbytte av timen bør du ha med deg et blåtann pulsbelte og ha lagt inn en FTP verdi og makspuls i Mywellness appen fra Technogym. Har du spørsmål om dette kontakt våre instruktører. Timen er perfekt å kombinere med Slynge etterpå.

Spinning 1 (Mandager 19.15-20.00) – NB, oppstart uke 41! 
Dette er en time for deg som er ganske ny på spinning. Her vil instruktøren gå ekstra igjennom innstilling av sykkel og teknikk, og dette er en lettere time enn spinning 2. Denne timen kjøres på watt og vi anbefaler at du har vært på en «Finn ditt nivå» time i forkant, eller lagt inn en FTP verdi i MyWellness appen fra Technogym. Har du spørsmål om dette kan du spørre våre instruktører.

Spinning 2 (Tirsdager 17.00-17.55)
Kondisjonstrening på sykkel. En god oppvarming før vi kjører ca 20 minutter med variasjoner sitt-stå, styrketråkk og tempo-intervall. Et lite minutts pause før vi avslutter siste ca 20 minutter til neste topp med variasjon i tråkk og med glad og fengende musikk. Vi kjører ut og tøyer til slutt. Timen passer for alle og du trenger hverken app eller pulsbelte for å delta på denne timen.

Spinning 2 (Onsdager 06.35 – 07.20)
Timen kjøres med løypeprofil og watt. For å få maks ut av denne timen anbefaler vi at du har vært på en «Finn ditt nivå» time i forkant, eller lagt inn en FTP verdi i MyWellness appen fra Technogym. I etterkant av timen velger mange å kjøpe frokosten sin i kafeteriaen på Røykenbadet og sitte ned og slå av en prat. Velkommen til en god start på dagen!

Spinning intervall (onsdager 17.55-18.50) 
Dette blir en Styrke/Høypuls time hvor vi kombinerer styrketråkk og Høypuls i sekvenser. Vi varmer opp i ca 10 min etterfulgt av en styrke tråkk først før vi kjører 3 kombinasjoner med styrketråkk og rett på høypuls med passende tempo. Vi avslutter med en høypuls låt før vi tråkker ned og tøyer.

Dette blir en skikkelig god styrke og kondisjon time. Det vil være god pause i mellom jobb sekvensene slik at man får maksimalt ut av disse. Har du blåtann puls belte så ta med dette! Bli med på en spennende og utfordrende time!

Spinning intervall (Onsdager 19.00-19.55) – NB: oppstart uke 41
Dette er en tøff spinningtime etter intervall prinsippet som veksler mellom arbeidsperioder og hvile. Timen kjøres på watt og med løypeprofil. For å få maks ut av denne timen anbefaler vi at du har vært på en «Finn ditt nivå» time i forkant, eller lagt inn en FTP verdi i MyWellness appen fra Technogym. Har du spørsmål om dette kontakt våre instruktører.

Spinning 1 (Torsdager 19.00-19.45)
I denne spinn 1 timen styrer du selv hvor sliten du ønsker å bli! Passer derfor fint for alle også deg som ikke har vært så mye på spinning før. Timen kjøres med løypeprofil, anbefalt tråkk frekvens og watt. Vi anbefaler at du har vært på en «Finn ditt nivå» time i forkant, eller lagt inn en FTP verdi i MyWellness appen fra Technogym. Har du spørsmål om dette kan du spørre våre instruktører. Musikken som spilles er typisk nymoderen pop med litt trøkk.

Godt voksen spinning: Dette er spinning spesielt tilpasset godt voksne med og kun korte perioder der man kan jobbe stående. Timen er bygd opp med god oppvarming, korte intervalldrag, lagtempo og nedtrapping. Musikken inneholder mange godt gamle slagere og volumet på musikken er lavere enn på andre spinningtimer. Timen er åpen for alle, og siden det kun er du selv som styrer motstandsknappen kan alle få en god økt. Timen fokuserer på totalt syklet distanse og du trenger ikke MyWellness appen, pulsbelte eller noe kjenskap til watt for å delta på denne timen.

Spinning rullerende
Dette er timer der det varierer hvilke instruktører som har timene, og i innhold. Liker du variasjon er dette timene for deg!

  •  Fredager 17.30-18.25 – NB: oppstart uke 41!
  • Lørdager 10.00-10.55 Denne timen er perfekt å kombinere med en saltime etterpå.
  • Søndager 10.00-10.55 – NB: oppstart uke 41. Denne timen er perfekt å kombinere med Yoga etterpå.

Løpetime intervaller (Onsdager 19.00-19.55 / onsdager 20.05-20.35)
Frem til uke 41 foregår denne timen utendørs. Oppmøte ved Røykenbadet sin resepsjon. Timen består av oppvarming, intervalltrening og nedtrapping. Gruppa løper samlet til ett bestemmelsessted der intervallene gjennomføres, for så å løpe tilbake igjen til Røykenbadet. Denne timen passer godt for deg som liker å løpe, og ønsker å gjøre det sammen med andre. Fra uke 41 blir denne timen kjørt innendørs på tredemølle. Da må du møte ferdig oppvarmet.

Styrketrening
Disse timene er merket med grønt i vår timeplan.
Til alle disse timene skal du møte ferdig oppvarmet.

Styrke (Tirsdager 19.55-20.40)
Styrketrening for hele kroppen, hvor ingen time er lik. Vi bruker vektstang, manualer og egen kroppsvekt for å trene forskjellige muskelgrupper. Målet er en utfordrende økt som skaper en funksjonell kropp. Krever ingen forkunnskap, og passer for absolutt alle. Fin time å kombinere med Step i forkant. NB! Møt ferdig oppvarmet!

Sirkeltrening – torsdager 10.00-10.55 og fredager 16.30-17.25
På sirkeltrening vil du rullere mellom ulike øvelser slik at du får trent hele kroppen på en effektiv måte. Øvelsene gjennomføres både med og uten vekter. Øvelsene kan tilpasses ulike nivåer, slik at det passer for de fleste. NB! Møt ferdig oppvarmet!

Slynge intervall – mandager 19.00 – 19.45
Denne timen kombinerer styrke og kondisjon ved bruk av slynger. Du får trent hele kroppen, og slyngetrening er spesielt bra for kjernemuskulraturen. NB! Møt ferdig oppvarmet!

Slynge – onsdager 09.00 – 09.55
En slyngetime der du får trent hele kroppen, passer fint selv om du ikke har mye erfaring med slynge fra før. Timen er tilpasset en godt voksen målgruppe, men belastningen kan enkelt justeres for alle nivåer. NB! Møt ferdig oppvarmet!

Slynge basis  – onsdager 20.00-20.45 Dette er en basis økt med slynger, som også passer fint selv uansett om du ingen eller mye erfaring med slynger. NB! Møt ferdig oppvarmet!

Dans og trinntimer
Disse timene er merket med lilla farge i vår timeplan

Zumba (Mandager 19.50-20.45 og onsdager 17.45-18.40)
Dette er en time med dans og kondisjonstrening inspirert av ulike typer latinamerikanske dansestiler. Liker du å danse så er dette timen for deg!

Step (tirsdag 19.05-19.50)
En intervallbasert time som passer for alle som synes step er gøy. Trinnene er enkle, og det er hvor store bevegelser du skaper som avgjør hvor høy pulsen blir. En time som passer både for nybegynnere på step, men også dem som vil utfordre seg og få en knallhard intervalltime.

Step/Styrke (Onsdager 19.00-19.55) 
Dette er en trinntime der det veksles mellom kondisjon og styrkeøvelser på stepkasser som passer for de fleste.

Step’n Dance (torsdager 18.00-18.45)
Dans og step koreografi til fengende rytmer. Passer for alle som liker å danse seg gjennom en pulskrevende økt.

Bosu/ball intervall (Torsdager 18.50-19.05)
Intervall time som veksler mellom puls, balanse og styrke. 75 min variert trening for hele kroppen.Halve timen med ball og halve med bosu. Enkelt, men hardt. Passer for alle.

Godt voksen Saltrening (Tirsdager 10.00-10.55)
Dette er en time til musikk der vi trener kondisjon, styrke, bevegelighet og balanse. Annenhver uke jobber vi med slynge og generell styrketrening. Fokus på funksjonelle øvelser for dagliglivet. Musikken inneholder mange gode gamle slagere. Dette er en time uten hopp, rettet mot godt voksne, men andre er også velkommen!

Aerobic og styrke basis (Onsdager 15.45-16.40) NB! Oppstart uke 41
Timen veksler mellom styrke og kondisjon, bygd opp med oppvarming, styrkebolk, kondisjon , styrke og kondisjon. Avsluttes med uttøyning. Musikken er en blanding av litt gammelt og litt nytt. Dette er  en lavterskel time med trening for deg som vil komme i gang eller viderutvikle formen. Treningen inneholder ikke vanskelige trinn eller hopp – dette er en time som passer for de fleste.

Yoga og pilates
Disse timene er farget fersken/rosa på timeplanen

Til yogatimer kan det være lurt å ha på seg en genser eller evt ta med ett pledd til timen.

Yoga Flow (tirsdager 17.45-19.00)
Dette er en time med flow yoga, en dynamisk og ganske fysisk yoga time til musikk. Her jobbes det med bevegelighet, pust, kjernemuskulatur, balanse og avspenning. Dette er time som kan tilpasses form og alder.

Yoga Flow (torsdager 11.00-12.00)
Dette er en time med flow yoga, en dynamisk og ganske fysisk yoga time til musikk. Her jobbes det med bevegelighet, pust, kjernemuskulatur, balanse og avspenning. Dette er time som kan tilpasses form og alder, og er spesielt rettet mot en eldre målgruppe.

Yoga Yin (torsdager 20.10-21.15)
Yin-inspirert yogatime hvor vi i et rolig tempo går dypt inn i tøyninger. Krever ingen erfaring med yoga, og passer godt for dem som ønsker en mer fleksibel kropp. OBS: Kan være lurt å ha med sokker og genser til slutten av timen.

Yoga (søndager 11.00-12.00)
En rolig, dynamisk yogatime som passer like godt for syklisten som for den uerfarne mosjonisten. Fokuset er å bli kjent med kroppen ved å lytte til dens signaler, og ved å bevege oss rolig skaper vi tid til å observere. Dype tøyninger, så vel som utfordringer for muskulaturen. Krever ingen forkunnskap.

Pilates: Rolig time med fokus på styrke av kjernemuskulatur med egen kroppsvekt. Passer for de fleste.

Trening i vann
Disse timene har blå farge på timeplanen vår.
Skal du delta på vanntimer må du huske grundig kroppsvask med såpe før du går ut i bassenget.

For å vite hvilket basseng treningen foregår i kan du sjekke både timeplanen og bookingen, eller spørre våre ansatte.

Aquafitness:
Dette er timer i vann til musikk der du får trent kondisjon, styrke og bevegelighet. Trening i vann er spesielt fin trening for deg som har en utfordring med muskel- eller leddplager, da det er effektiv og skånsom trening som passer for de fleste. Timen mandag kl. 09.05 går i 25 meters bassenget som holder 28 grader, mens de resterende timene foregår i ett av terapibassengene som holder 34 grader. Følgende dager går det Aquafitness:

  • Mandager 09.05-10.00
  • Mandager 10.10-11.05
  • Mandager 19.00-19.55
  • Onsdager 09.05-10.00
  • Onsdager 10.10-11.05

Aqua Zumba (Onsdager 19.15-20.00)
Vil du trene i vann og elsker å danse? Da er Aqua Zumba timen for deg! Dette er morsom og effektiv trening til latinamerikanske rytmer og diskolys i bassenget. Trening i vann er spesielt fin trening for deg som har en utfordring med muskel- eller leddplager, da det er effektiv og skånsom trening. Timen går i bassenget med hev og senkbar bunn og holder 34 grader.

Aqua Kondis (Torsdager 19.30-20.25)  Dette er time i vann som fokuserer på kondisjon. Trening i vann er spesielt fin trening for deg som har en utfordring med muskel- eller leddplager, da det er effektiv og skånsom trening som passer for de fleste.  Timen går i terapibassenget med hev og senkbar bunn (34 grader.)

Aqua HIT (Mandager 20.00-20.45)
Aqua HIT er en vanntime med litt høyere intensitet enn «Aquafitness». Timen inneholder oppvarming, styrke og kondisjon. Siste del av timen er lagt opp med styrke-, og kondisjon-intervaller med 20 sekunder arbeid og 10 sekunder pause. Denne timen foregår i stupebassenget der du får utdelt et Aquajog belte som hjelper deg å holde deg flytende. Dette bassenget holder 29 grader.

Aqua HIT (Torsdager 06.45-07.30)
Aqua HIT er en vanntime med litt høyere intensitet enn «Aquafitness». Timen inneholder oppvarming, styrke og kondisjon. Siste del av timen er lagt opp med styrke-, og kondisjon-intervaller med 20 sekunder arbeid og 10 sekunder pause. Denne timen foregår i terapibassenget med hev og senkbar bunn (34 grader).

Aqua Sirkel (Tirsdager 19.30-20.25 og Torsdager 09.05-10.00)
Dette er sirkeltrening i vann. Man jobber på en stasjon i 45 sekunder og i løpet av 15 sekunder pause bytter man til neste stasjon. En super styrketime i vann.

Rullerende timer

Dette er timer som vil rullere med ulike instruktører og innhold på timeplanen. Ønsker du mye variasjon er dette timene for deg!

Spinningtimene fredag kveld, lørdag og søndag har rullerende instruktører og varierende innhold.
Saltimen lørdag formiddag har også rullerende instruktør og varierende innhold.