Viktig informasjon om Aquafitness timene mandag og onsdag formiddag

Grunnet oppstart av skolesvømming vil det bli noe endring på plassering og tidspunkt.

Mandager

10.00-10.55 Aquafitness i 25 meters bassenget (Høyde 135 cm, 29 grader)

11.05-12.00 Aquafitness i hev og senk bassenget (høyde 128, 34 grader)

 

Onsdager: 

10.00-10.55 Aquafitness i opplærings og terapibassenget med skråbunn (90 cm – 160 cm, 34 grader)

11.05-12.00 Aquafitness i opplærings og terapibassenget med skråbunn (90 cm – 160 cm, 34 grader)

For alle som synes at 128 cm i hev og senk bassenget har vært litt lavt anbefaler vi timene i 25 meters bassenget eller i bassenget med skråbunn. Siden disse bassengbunnene skråner er det lett å tilpasse plassering i bassenget ifht din høyde. Dersom du synes at 128 cm har vært akkurat passe anbefaler vi timer at du deltar på timene i ett av de to terapibassengene.

Velkommen til morsom og effektiv trening i våre basseng!

Elektronisk påmelding til gruppetimer

 

Nå er elektronisk booking klar!

Nå er elektronisk booking klar!

Elektronisk påmelding av gruppetimer

Alle gruppetimer fra mandag 23. januar skal bookes via våre hjemmesider. For å få tilgang til å booke gruppetimer må du ha et medlemskap og være over 15 år og opprette en bruker. Etter å ha opprettet en konto kan du booke neste ukes timer. For å opprette en konto går du inn på denne linken:

https://www.roykenbadet.no/aktiver-konto/

Her legger du inn e-post adressen de brukte da du registrerte medlemskapet. Etter at du har gjort dette vil du få en epost med link der du kan lage et personlig passord og aktivere kontoen din. Dersom du ikke mottar epost må du sjekke søppelposten. Legg gjerne inn post@roykenbadet.no som en av dine kontakter, så reduseres sjansen for at viktig informasjon går i søppelposten.

Innlogging og booking
Etter å ha endret passord kan du logge inn. Etter at du har logget inn får du tilgang til å booke gruppetimer. Du ser gruppetimer to uker frem i tid, og kan melde deg på gruppetimer 7 dager frem i tid. Du kan kun melde deg på to gruppetimer om gangen. Etter at du har booket en gruppetime vil du motta en bekreftelse på e-post.

Avbestilling og venteliste
Dersom du er forhindret fra å møte på en gruppetime er det viktig at du går inn og avbestiller timen, slik at noen andre kan få plassen din. Ventelister er ikke klare enda, men dette kommer i løpet av kort tid.

Oppmøte på gruppetime
Når du kommer til Røykenbadet og skal delta på en gruppetime må du henvende deg i resepsjonen og si navnet ditt og hvilken time du skal delta på. Det vil da bli registrert at du har kommet og du vil få et plastkort som bekreftelse på at du har meldt deg på timen og fått plass. Dersom du ikke har hentet kort får du ikke delta på timen.

Problemer med å opprette bruker? 
Dersom du ikke har oppgitt en epost adresse ved bestilling av medlemskap, eller at hele familien er registrert på en og samme adresse må du legges inn manuelt. Send følgende informasjon til ruthkari@roykenbadet.no eller ringe Røykenbadet på telefon 31 29 33 90.

1. Fornavn Etternavn
2. Adresse
3. Postnummer, poststed
4. Fødselsdato (XX.XX.XXXX)
5. Mobiltelefonnummer
6. E- postadresse

Velkommen til gruppetrening på Røykenbadet!

Ungdomsmedlemskap på trening & bad. 

Aldersgrense for treningssenteret er 15 år, personer under 15 år har ingen adgang!

Aldersgrense for treningssenteret er 15 år, personer under 15 år har ingen adgang!

Vi har blitt gjort oppmerksomme på at ungdom under 15 år trener på Røykenbadet. Aldersgrensen for treningssenteret er 15 år eller eldre. Dette har vært veldig tydelig fra innmelding åpnet i september. Vi ber derfor alle som feilaktig har fått tilgang til treningssenteret komme og levere inn sine armbånd eller endre medlemskap til kun bad innen søndag 22. januar kl. 20.00.

Vi gjør oppmerksom på at kontroller vil bli gjennomført og at brudd på aldersgrensen eller misbruk av andres armbånd vil føre til utestengelse fra Røykenbadet. Ved kontroll må alle kunne vise til gyldig legitimasjon med bilde. Ved inngåelse av medlemskap for ungdom på trening & bad må foresatte kunne dokumentere med gyldig legitimasjon med bilde at deres barn er fylt 15 år.

Timeplan for gruppetimer i uke 3

 

Kjære medlemmer! Her kommer viktig informasjon angående gruppetimer!
Vi vil ha en litt annerledes timeplan denne uken fra 16.-22. jauar. Kross training mandag kveld og sirkeltrening tirsdag kveld utgår, mens det kommer noen ekstra timer med Spinning «finn ditt nivå».
 
Påmelding gjøres ved oppmøte i resepsjonen ut uka. Deretter kommer det elektronisk påmelding. Alle som er påmeldt timer må huske å hente laminerte kort som bekreftelse på at dere har fått plass.
Velkommen til våre gruppetimer!

Våre personlige trenere hjelper deg med å nå ditt mål!

Vår Personlige Trenere Kristine K. Moen, Sonia Laroussi og Vilde Iversen.

Vår Personlige Trenere Kristine K. Moen, Sonia Laroussi og Vilde Iversen.

Ønsker du en knallstart på treninga? Ønsker du å komme i gang, men vet ikke helt hvordan? Våre tre personlige trenere kan hjelpe deg, uansett om ditt mål er på land eller i vann. Her kan du lese litt om våre Personlige Trenere

Kristine Klægstad Moen
Personlig trener/Ernæringsfysiolog 

Kristine har stor kompetanse innen idrett, fysisk aktivitet, trening og ernæring. Spesialområde er langrenn, da jeg har mange år aktivt i skisporet. Utholdenhetstrening og styrketrening uten vekter er andre områder jeg har god kompetanse på.

Gjennom årene har jeg møtt mange forskjellige mennesker og personligheter. Nå ønsker jeg å hjelpe andre til å finne gleden med å være i aktivitet. Jeg mener trening er for alle! Uansett nivå og ambisjoner og vi har alle individuelle mål. Min målgruppe er de som ønsker å komme i gang med trening, finne gleden og motivasjonen med aktivitet. Et treningsprogram fra meg skal treffe dine ønsker og målsetninger for treningen. Kontakt Kristine på telefon 95 97 94 83

Sonia Laroussi
Personlig trener/wellness coach

Sonia er en sosial og aktiv person som har lang erfaring fra treningsbransjen som instruktør, veileder og coach. Sonia vil hjelpe deg og nå dine mål enten det er styrke, kondisjon eller ta tak i din egen helse. Hovedmålgruppe er mennesker over 40 år. Sonia elsker å skape engasjement blant sine kunder og gir 100 % av seg selv under PT timene. Kontakt Sonia på telefon 48 09 88 29

Vilde A.K. Iversen
Personlig trener/svømmeinstruktør 

Vilde har gjennom oppveksten drevet med svært mange ulike idretter, men med hovedvekt på svømming. Hun er utdannet personlig trener og svømmetrener og vil jobbe som Personlig Trener i vann. Målgruppen er alle, barn og voksne som ønsker å lære å svømme eller bli bedre svømmere. Vilde hjelper deg med et treningsopplegg som passer for deg, dine forutsetninger og målsetninger! Kontakt Vilde på telefon 48 15 01 04

 

 

Vurderer du å melde deg inn på Røykenbadet? Les her!

Røykenbadet er stedet for aktivitet, helse og velvære for alle.

Røykenbadet er stedet for aktivitet, helse og velvære for alle.

 

Vurderer du å melde deg inn på Røykenbadet? Er du nysgjerrig på hva slags bad og treningstilbud vi har? Vi ber alle lese på våre hjemmesider og på facebook om våre tilbud. Ønsker du å ta en titt før du bestemmer deg kan du komme innom oss i våre åpningstider.

Ønsker du å prøve badet eller treningssenteret før du melder deg inn? Da kan du kjøpe en enkeltbillett på bad eller en drop-inn på treningsenteret. Da kan da teste den aktuelle delen av anlegget du har kjøpt billett til. Du kan også delta på en gruppetimene våre dersom det er plass. Resepsjonen kan hjelpe deg med påmelding. Dersom du velger å melde deg inn vil du få refundert beløpet du betalte for enkeltbillett til bad og/eller drop-inn på trening.  For å få refundert beløpet MÅ du ha med kvitteringen for inngangsbilletten.

Velkommen til Røykenbadet.

Velkommen til åpning 14. januar 2017!

Vi ønsker alle velkommen til åpning 14. januar!

Vi ønsker alle velkommen til åpning 14. januar!

Åpningsseremoni fra 10.30 

10.30 Aktiviteter, underholdning og servering utendørs

11.00 Velkommen ved daglig leder Erik Schreuder

11.15 Offisiell åpning ved ordførerne i Røyken og Hurum

11.30-12.30 Åpent for omvisning i anlegget

13.00-20.00 Anlegget er åpent for bad og trening*

Velkommen!

*Klatreanlegget er dessverre ikke klart enda.

 

 

Beskrivelse av gruppetimer våren 2017

 

Timeplan-roykenbadet

Timeplan i PDF: timeplan-roykenbadet-21-01-2017

Hvem kan delta? 

Medlemmer på trening & bad har fri tilgang på gruppetimer på land og i vann. Medlemmer på bad kan benytte seg av alle gruppetimer er vann. Har du klippekort på bad kan du delta på en gruppetime i vann dersom det er ledig plass.

Påmelding: 

Fra oppstart vil det bli manuell påmelding ved til resepsjonen ved oppmøte før timen starter. Her gjelder førstemann til mølla. Etterhvert vil vi få et elektronisk påmeldingsystem der du kan melde deg på via nett. Personer med klippekort på bad kan kun melde seg på timer i vann ved oppmøte i resepsjonen, og kan delta dersom det er ledige plasser. Medlemmer på bad eller trening & bad har førsterett.

Hvilke gruppetimer? 

Røykenbadet vil tilby et bredt spekter av gruppetimer på ulike tidspunkt på dagen. Her følger en kort beskrivelse av de ulike timene.

Spinning:

Spinning 1: Dette er en time for deg som er ganske ny på spinning. Her vil instruktøren gå ekstra igjennom innstilling av sykkel og teknikk, og dette er en lettere time enn spinning 2.

Spinning 2: Denne timen passer for deg som har vært litt på spinning og som ønsker en litt tøffere time enn spinning 1. Innholdet i disse timene varierer mellom ulike former for kondisjonstrening som intervaller, terskeltrening og styrketråkk

Spinning intervall: Denne timen passer for deg som har vært på spinning tidligere og ønsker en tøff time. Hoveddelen av timen vil være intervaller av ulik lengde og intensitet.

Godt voksen spinning: Dette er spinning spesielt tilpasset godt voksne og med redusert tid i stående stilling. Timen er også åpen for andre grupper.

 

Styrke og kondisjon

Kross trening: Denne timen passer for deg som ønsker styrke og kondisjon i samme økt. Timen har mange varierte øvelser med mange repetisjoner og relativt korte pauser. Timen passer for deg som har trent litt fra før.

Stor ball: På denne timen benyttes store fitnessballer til morsom og utfordrende intervaller med styrke, kondisjonstrening, balanse og kjernemuskulatur. Dette er en morsom time til musikk som passer for alle.

Sirkeltrening: På sirkeltrening vil du rullere mellom ulike øvelser slik at du får trent hele kroppen på en effektiv måte. Øvelsene kan tilpasses ulike nivåer, slik at det passer for de fleste.

 

Styrke

Conditioning and core: Dette er en tyngre styrketime som passer for deg som har trent litt styrke tidligere. Hovedfokuset ligger på øvelser med frivekter og mellom 8-12 repetisjoner. NB! Møt ferdig oppvarmet!

Slyngetrening: Dette er en time med morsom, utfordrende og effektiv styrketrening som spesielt utfordrer kjernemuskulaturen. Vanskeliggraden kan enkelt justeres slik at dette blir en time som passer for de fleste!

 

Dans og trinntimer:

Zumba: Dette er en time med dans og kondisjonstrening inspirert av ulike typer latinamerikanske dansestiler. Liker du å danse så er dette timen for deg!

Step/Styrke: Dette er en trinntime der det veksles mellom kondisjon og styrkeøvelser på stepkasser som passer for de fleste.

Aerobic Dance: Dette er en kondisjonstime med enkle trinn som passer for de fleste.

Godt voksen Saltrening: Dette er en time til musikk der vi trener kondisjon, styrke, bevegelighet og balanse. Fokus på funksjonelle øvelser for dagliglivet. Dette er en time uten hopp, rettet mot godt voksne, men andre er også velkommen!

 

Body and mind:

Yoga: Dette er en time med flow yoga, en dynamisk og ganske fysisk yoga time til musikk. Her jobbes det med bevegelighet, pust, kjernemuskulatur, balanse og avspenning. Dette er time som kan tilpasses form og alder.

Pilates: Rolig time med fokus på styrke av kjernemuskulatur med egen kroppsvekt. Passer for de fleste.

 

Trening i vann

Aquafitness: Dette er timer i vann til musikk der du får trent kondisjon, styrke og bevegelighet. Trening i vann er spesielt fin trening for deg som har en utfordring med muskel eller leddplager, da det er effektiv og skånsom trening som passer for de fleste.

Aqua Zumba: Vil du trene i vann og elsker å danse? Da er Aqua Zumba timen for deg! Dette er morsom og effektiv trening til latinamerikanske rytmer. Trening i vann er spesielt fin trening for deg som har en utfordring med muskel eller leddplager, da det er effektiv og skånsom trening.

 

Rullerende timer

Dette er timer som vil rullere med ulike instruktører og innhold på timeplanen. Ønsker du mye variasjon er dette timene for deg!

 

Generelle henvendelser til Røykenbadet

Røykenbadet åpner 14. januar!

Røykenbadet åpner 14. januar!

Vi ber om at alle som sender en henvendelse til Røykenbadet først har prøvd å finne informasjonen på våre hjemmesider eller på Facebook. Vi får mange henvendelser som dere enkelt kan finne svar på selv på http://www.roykenbadet.no

Vi ber om forståelse for dette, da vi i disse dager er nødt til å konsentrere arbeidet rundt å ferdigstille anlegget til åpning 14. januar. Velkommen til åpning.

Hilsen oss på Røykenbadet